تبلیغات
دانلود رایگان برنامه موبایل - تری دی مکس
دانلود رایگان برنامه موبایل
بازی برنامه اندروید جاوا
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سلام موضوعات این وبلاگ دانلود رایگان بازی برنامه یا نرم افزار ویندوز . موبایل . اندروید . متریال تردی مکس مایا سیمبیان . جاوا . . فلش . مقاله . کتاب PDF . jar . apk . sis . ios . rar .
نقشه شهرهای ایران با فرمت های مختلف و کتاب الکترونیکی آموزشی . کیفیت بالا خیلی خوب عالی شما هم می توانید برنامه یا بازی مورد نظر خود را در قسمت نظرات بگید تا براتون آماده کنیم ...
جهت تبادل لینک می توانید مکس دانلود لینک کنید و از طریق ارسال لینک های روزانه لینک تان را قرار بدید

مدیر وبلاگ : محسن مکس
نویسندگان

مقدمه ای بر مکس و 3DMax

3DMax یك نرم افزاری است كه توهم حركت اجسام سه بعدی در فضا را بوجود می آورد. بنابراین ماهر شدن در آن ، هم مستلزم تجسم این اجسام و حركت و هم مستلزم تفكر منطقی در مورد كاری است كه می خواهید انجام دهید .

برای شروع كار شما ابتدا باید بدانید كه منظور از سه بعدی چیست ؟

در فضای دو بعدی اجسام و صحنه ها همگی "صاف" یا "مسطح" هستند ؛ مانند یك عكس. اجسام داخل یك عكس ، هرچقدر هم كه عكس خوب گرفته شده باشد از نظر بیننده بلافاصله به عنوان چیزهای غیر واقعی تشخیص داده می شوند. اما در دنیای سه بعدی شما می توانید در داخل صحنه، شیرجه رفته و در آن شنا كنید. مثلا در یك صحنه سه بعدی از دریا شما می توانید دوربین را داخل آب برده و از داخل آب به سمت بالا نگاه كنید . حال اگر این دوربین را داخل چشم یك ماهی قرار داده باشید مانند آن است كه این ماهی در زیر آب به سمت بالا نگاه می كند...

3DMax یك نرم افزاری است كه توهم حركت اجسام سه بعدی در فضا را بوجود می آورد. بنابراین ماهر شدن در آن ، هم مستلزم تجسم این اجسام و حركت و هم مستلزم تفكر منطقی در مورد كاری است كه می خواهید انجام دهید .

برای شروع كار شما ابتدا باید بدانید كه منظور از سه بعدی چیست ؟

در فضای دو بعدی اجسام و صحنه ها همگی "صاف" یا "مسطح" هستند ؛ مانند یك عكس. اجسام داخل یك عكس ، هرچقدر هم كه عكس خوب گرفته شده باشد از نظر بیننده بلافاصله به عنوان چیزهای غیر واقعی تشخیص داده می شوند. اما در دنیای سه بعدی شما می توانید در داخل صحنه، شیرجه رفته و در آن شنا كنید. مثلا در یك صحنه سه بعدی از دریا شما می توانید دوربین را داخل آب برده و از داخل آب به سمت بالا نگاه كنید . حال اگر این دوربین را داخل چشم یك ماهی قرار داده باشید مانند آن است كه این ماهی در زیر آب به سمت بالا نگاه می كند.

 بررسی صفحه تصویر اصلی برنامه Max

 صفحه تصویر اصلی Max بر اساس عملكرد هر مجموعه از دستورات طراحی شده است . دستورات در داخل منوها ، نوارهای ابزار، پانلها، و پنجره ها قرار گرفته اند تا حداكثر فضای ممكن برای طراحی باقی بماند. علاوه بر اینها نمادهای كوچكی كه در نقاط مختلف این صفحه تصویر وجود دارند و نیز منوی كوچكی كه با راست كلیك كردن ماوس روی هر قسمت از این صفحه تصویر ظاهر می شود نیز همگی روشهای میانبر اجرای دستورات هستند.

در صفحه تصویر اصلی Max چهار View port (پنجره دید) ، 15 منو در بالا ، یك نوار ابزار اصلی به نام Main است ، یك نوار ابزار به نام Reactor در سمت چپ صفحه تصویر ، شش پانل دستوری Command Panel در سمت راست صفحه تصویر و نیز حدودا 20 ابزار اضافی در نوار وضعیت پایین وجود دارند.

 آشنایی با اصطلاحات Max

 ۱- جلوه های ویژه

هر فرآیند یا عاملی كه تصاویر ، اعم از ثابت یا متحرك ما را به طور كلی یا جزئی توسط هر ابزار به جز فیلمبرداری دنیای واقعی تغییر دهد میتواند  عنوان جلوه های ویژه را به خود گیرد. خوشبختانه امروزه كمتر فیلمی پیدا می شود كه از جلوه های ویژه در آن استفاده نشده باشد، در این مورد می توان به فیلمهایی چون ،Matrix ، مرد نامرئی، شرك و غیره اشاره كرد. با ورود این جلوه ها بود كه فیلمها جذابتر شده و  كم كم به دنیای كامپیوتر كشیده شده اند.

 ۲- مدلسازی

به طور كلی هر Object را كه در این نرم افزار تولید می نمائیم در واقع مدلسازی انجام داده ایم، پس می توانیم مدلسازی را به این صورت تعریف نمائیم. به كلیه فعالیتهایی كه منجر به تولید یك Object دو یا سه بعدی گردد اصطلاحاً مدلسازی گویند.

معمولاً مدلسازیها به منظورهای خاصی صورت می گیرند كه مهمترین آنها عبارتند از:

مدلسازی برای Architect

در صنعت ساختمان و راه سازی برای اینكه یك دید كلی نسبت به پایان پروژه ها ارائه كنند معمولاً یك طرح سه بعدی ارائه می دهند كه باید توسط یك مدلساز در این نرم افزار یا نرم افزارهای مشابه
 سه بعدی كار شود و به علت ارتباطی كه این نرم افزار با نرم افزار
Auto cad دارد معمولاً در صنعت Architect از آن استفاده فراوانی می شود.

 مدلسازی برای Animation

مراحل تولید انیمیشن بسیار شبیه به تولید یك فیلم زنده است. در فیلم زنده ابتدا با توجه به مورد فیلم صحنه ساخته می شود و سپس مراحل دیگر دنبال می گردند، در انیمیشن نیز ما ابتدا می بایست صحنه را آماده كنیم بعد مدلسازی نمائیم. سپس بقیه مراحل تولید می شوند كه روند تولید را در پایان جزوه می توانیدمطالعه نمائید. دانشجویان گرامی به این نكته دقت داشته باشید كه در انیمیشن سازی بسیار دقیق كار نكرده و خیلی با اندازه های واقعی سروكار ندارند. و در برخی موارد با توجه به نوع سناریو به خیلی از جزئیات هم نمی پردازند چون در دید دوربین دیده نمی شوند.

مدلسازی برای صنعت

در این روش مدلها می بایست به طور دقیق محاسبه شده و مدلسازی گردند مانند ساخت یك چرخ دنده و یا عملكرد یك دستگاه صنعتی و محاسبات مربوط به دینامیك آن.

مدلسازی برای Game

با توجه به پیشرفت بازیهای كامپیوتری امروزه بازیها را می توان یكی از شاخه های اصلی Animation قرار داد، با این تفاوت كه Game سازی با توجه به عكس العمل بازیكن ساخته می شود و نكته مهم در این روش مدلسازی استفاده از مدلهای كم حجم بوده، چون می بایست Game ها را بتوان بر روی انواع Pc ها به راحتی اجرا نمود.

 3.Object  

 به هر موضوع ترسیمی به صورت دو بعدی یا سه بعدی Object اطلاق می گردد.

 4. Element

 به جزئی از یك Object گفته می شود. و می توان یك المان را به تنهایی یك Object نیز نامید. مانند كلید مانیتور همراه با مانیتور المان محسوب می شود جدا از مانیتور Object گفته می شود.

 5. Mesh

به هر موضوع شبكه مانند كه دارای حجم سه بعدی باشد اصطلاحاً Mesh می گوئیم.

 6. Vertex

به گره های ابتدا و انتهای یك خط Vertex می گوئیم.

 7. Segment

به خطوط طولی و عرضی موضوعات سگمنت گفته می شود.

 8. Face

به سطوح اصلی یك موضوع Polygon كه می تواند دارای سه یا چندین وجه باشد Face گفته می شود.

 9.Edge

به خطوط كناری یك Polygon كه همان خط های اصلی موضوع می باشند Edge یا لبه می گوئیم.

 10. Render

موضوعات و Object هایی كه ترسیم میشوند برای نمایش نهایی به یك پیش نمایش نیاز دارند تا عملیات نسبت داده شده را پردازش كند كه به ان Render میگویند.

 11. Pivot Point:

به نقطه تلاقی محورهای (X, Y, Z) گفته میشود.

 استفاده از ماوس برای كنترل صفحه

 از آنجائیكه در نرم افزارهای گرافیكی سرعت و دقت می بایست با یكدیگر توأم باشند، پس بهتر است یك كاربر تا آنجائیكه ممكن است از كلیدهای میانبر استفاده نماید. از كلیدهای Mouse شروع می نمائیم.

1- با نگه داشتتن كلید Alt و نگه داشتن كلید وسط Mouse می توان صحنه را مورد چرخش قرار داد بدون اینكه موضوعات مورد چرخش قرار بگیرند به این حالت نیزArc Rotate  می گویند.

 2- با  نگه داشتن كلید وسط Mouse می توان كل صحنه را مورد جابجایی قرار داد بدون اینكه موقعیت موضوعات تغییر یابند. این حالت را اصطلاحاً Pan View می نامند.





نوع مطلب :
برچسب ها : آموزشی، آموزش تری دی مکس،
لینک های مرتبط :
محسن مکس
پنجشنبه 8 اسفند 1392
دوشنبه 27 شهریور 1396 08:22 ب.ظ
I was suggested this blog through my cousin. I am no longer sure whether or not this post is written via him
as nobody else recognize such distinctive approximately my difficulty.
You're wonderful! Thanks!
دوشنبه 27 شهریور 1396 01:12 ب.ظ
I am in fact pleased to read this webpage posts which consists of tons of useful
facts, thanks for providing these kinds of information.
دوشنبه 23 مرداد 1396 04:51 ب.ظ
I've read a few just right stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting.
I wonder how much effort you place to create any such magnificent informative
web site.
دوشنبه 16 مرداد 1396 03:09 ب.ظ
Can you tell us more about this? I'd like to find out some additional information.
یکشنبه 20 فروردین 1396 05:49 ق.ظ
I have read so many posts about the blogger lovers but
this article is in fact a good post, keep it up.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
تحلیل آمار سایت و وبلاگ
به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای دانلود رایگان برنامه موبایل محفوظ است